Håller tummarna!!!

Håller tummarna!!!

av födelsedagsbrud @ 22:32

 

Idag har jag postat brevet till PRV,http://www.prv.se/Personnamn/, där vi ansöker om nybildat efternamn. Både jag och min m2b har vanliga -son namn så att ta något av dessa var aldrig aktuellt!

Nu håller vi tummarna för att vårat första hands val av efternamn inte redan är upptaget!

Först  hade vi tänkt att ta ett namn som kan förknippas med det område där vi bor (har hus), men det var inte helt lätt!!!

Till slut kom vi på att vi skulle ta något tillbaka i tiden, något som hade betytt/betyder mycket för oss, något som har påverkat och inverkat på våra liv, i possitiv bemärkelse.

Till slut fick vi ihop det, och det blev riktigt bra!! Ett namn som vi kan bära med stolthet och ett namn med historia!!! Vi valde att ta två personers förnamn och mixa ihop till ett namn, det ena namnet från min mb2 farföräldrar och det andra från mina farföräldrars.

Så...om namnet inte är upptaget...kommer jag att presentera det här inom sinom tid!!!!

(text från min blogg: bröllopstorget 2/5-2010)




                       
                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0