Fint i fönstren!

Så här års känns det skönt att förnya sig lite hemma. Lilltjejens gardiner som nu går i rosa med vita prickar har blivit solblekta och fula, och tonårskillens fönster som är lite mindre till storleken har inte haft några gardiner förrut! För ett år sedan renoverade vi mellanvåningen på vårat hus,  och i samband med det fann jag en jättefin butik här i Uddevalla, som heter Fönster & Rum. Tjejen som har butiken är otroligt ambitiös och duktig. Förra året sydde hon gardiner och julgardiner till vårat köksfönster, och nu är det så dags för fler gardinbyten!
      Tonårskillen`s rum går i svart/vitt/grått och petrol, och från
SPIRA hittade jag detta fina tyget, som jag tror kommer bli jättefin som hissgardin!

 
Så här skriver spira om tyget på sin hemsida:
Design: Monica Öfverström. Idén till Fasett fick Monica Öfverström av ett gallerfönster som sitter på ett hus i Allén i närheten av Järntorget i Göteborg som hon brukar åka förbi med spårvagn.

Till lilltjejens rum, som  är ett riktigt rosa rum, har jag valt elefanter ifrån MAIRO , och det kommer bli panellängder. Egentligen hade jag velat ha hissgardin även där, men tyvärr är det fönstret inte bytt ännu, så när det blir gjort, skulle de inte passa in i de måtten!

Det fina med elefanter är att det finns så mycket produkter att välja på i denna serie, och i en massa färger, så det kommer att bli mer elefanter i andra färger i tjejens rum!!!

Bilder på resultat kommer!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0